¿HEU VIST AQUEST COTXE?
Com? Que no heu vist el cotxe de la fotografia? Doncs és una llàstima, perqué ens està costant als valencians uns 400.000 euros...
L'amo del cotxe és un xic de Benidorm, Miguel Fuster, que té una empresa que, teòricament, es dedica a participar en rallies nacionals i internacionals. En la pràctica, només participa en rallies nacionals, però bo...
El cas és que, a banda de la empresa, Miguel té una amiga i veïna, també de Benidorm -el poble d'aquell xic que estava en política per a forrar-se...-, anomenada Angélica Such, que és la Consellera de Turisme. Com que Miguel és tan conegut i la seua imatge té tanta repercussió a tot el món, Angélica li concedeix un patrocini de 400.000 eurets perqué vaja cremant roda del seu "SEAT Panda" per les carreteres d'Espanya. Aixó enguany, perqué el passat 2008, ja li va donar 696.000 eurets de l'ala per al seu equip...
Des del PSPV no estem en contra del foment de l'activitat esportiva, però n'hi ha un parell de qüestions que cal tindre clares a l'hora de patrocinar aquestes activitats:
D'una banda, el grau de repercussió social de l'activitat esportiva: no és el mateix patrocinar activitats que ténen una repercussió social general, com escoles esportives, events de participació popular... que estar pagant-li el hobby a un colegueta.
D'altra, és convenient veure el retorn econòmic de l'activitat, i la generació de beneficis per al conjunt dels valencians. Ací pareix que només ixquen beneficiats Miguel i els integrants del seu equip, perqué altra repercussió econòmica per a la Comunitat no es veu...
Per últim, ja que d'un patrocini es tracta, cal tindre clar quin és el públic que rebrà l'impacte publicitari del Turisme a la Comunitat Valenciana. La Conselleria de Turisme només ha donat un import superior -500.000 euros- a l'equip de Jorge Martínez Aspar, però clar, estem parlant d'un equip que competeix al Campionat del Món de Motociclisme, i que, a les categories de 125 cc i 250 cc ha guanyat dos Campionats del Món i quatre Subcampionats... La diferència és evident.
O, per eixemple, al Villarreal CF li ha donat 400.000 euros, però la palmereta de Turisme de la Comunitat Valenciana s'ha vist per tota Europa, fins a les Semifinals de la Champions League...
Pareix evident que el patrocini per al cotxet de Miguel no obté, ni de lluny, la repercussió d'altres patrocinis, però aixó, al Govern Camps, no li acaba d'importar...
Per cert, el passat 2008, la Universitat de València tancà l'exercici econòmic amb un dèficit de 400.000 euros -sí, no és casualitat-. A 31 de desembre, les subvencions pendents de pagament per part de la Generalitat a la Universitat pujàven a 195 mil·lions d'euros, i la Universitat hagué de ajornar els pagaments als seus proveïdors durant mesos, amb el perjuí generat a aquestos proveïdors que, majoritàriament, són valencians.
Però clar, haguent amigatxos als que ajudar i fotos que fer-se, està clar que l'estat de la Universitat i de l'empresariat valencià, a Camps i els seus, li la bufa...
L'amo del cotxe és un xic de Benidorm, Miguel Fuster, que té una empresa que, teòricament, es dedica a participar en rallies nacionals i internacionals. En la pràctica, només participa en rallies nacionals, però bo...
El cas és que, a banda de la empresa, Miguel té una amiga i veïna, també de Benidorm -el poble d'aquell xic que estava en política per a forrar-se...-, anomenada Angélica Such, que és la Consellera de Turisme. Com que Miguel és tan conegut i la seua imatge té tanta repercussió a tot el món, Angélica li concedeix un patrocini de 400.000 eurets perqué vaja cremant roda del seu "SEAT Panda" per les carreteres d'Espanya. Aixó enguany, perqué el passat 2008, ja li va donar 696.000 eurets de l'ala per al seu equip...
Des del PSPV no estem en contra del foment de l'activitat esportiva, però n'hi ha un parell de qüestions que cal tindre clares a l'hora de patrocinar aquestes activitats:
D'una banda, el grau de repercussió social de l'activitat esportiva: no és el mateix patrocinar activitats que ténen una repercussió social general, com escoles esportives, events de participació popular... que estar pagant-li el hobby a un colegueta.
D'altra, és convenient veure el retorn econòmic de l'activitat, i la generació de beneficis per al conjunt dels valencians. Ací pareix que només ixquen beneficiats Miguel i els integrants del seu equip, perqué altra repercussió econòmica per a la Comunitat no es veu...
Per últim, ja que d'un patrocini es tracta, cal tindre clar quin és el públic que rebrà l'impacte publicitari del Turisme a la Comunitat Valenciana. La Conselleria de Turisme només ha donat un import superior -500.000 euros- a l'equip de Jorge Martínez Aspar, però clar, estem parlant d'un equip que competeix al Campionat del Món de Motociclisme, i que, a les categories de 125 cc i 250 cc ha guanyat dos Campionats del Món i quatre Subcampionats... La diferència és evident.
O, per eixemple, al Villarreal CF li ha donat 400.000 euros, però la palmereta de Turisme de la Comunitat Valenciana s'ha vist per tota Europa, fins a les Semifinals de la Champions League...
Pareix evident que el patrocini per al cotxet de Miguel no obté, ni de lluny, la repercussió d'altres patrocinis, però aixó, al Govern Camps, no li acaba d'importar...
Per cert, el passat 2008, la Universitat de València tancà l'exercici econòmic amb un dèficit de 400.000 euros -sí, no és casualitat-. A 31 de desembre, les subvencions pendents de pagament per part de la Generalitat a la Universitat pujàven a 195 mil·lions d'euros, i la Universitat hagué de ajornar els pagaments als seus proveïdors durant mesos, amb el perjuí generat a aquestos proveïdors que, majoritàriament, són valencians.
Però clar, haguent amigatxos als que ajudar i fotos que fer-se, està clar que l'estat de la Universitat i de l'empresariat valencià, a Camps i els seus, li la bufa...
0 comentarios:
Publicar un comentario